Handelsbetingelser for OfficeFits privatekunder og erhvervsdrivende

OfficeFit ApS  - Handelsbetingelser

Gældende fra 1. marts 2017

 

1. Køb hos OfficeFit ApS

Vi vil være bedst, også på service og kvalitet. Derfor er det vigtigt, at du får en god oplevelse og føler dig i trygge hænder, når du handler med OfficeFit. Derfor er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, er i tvivl eller blot mangler information om et produkt eller en service vi tilbyder. Du kan altid træffe os på telefon 20 41 01 81 eller sende en mail på active@officefit.dk. Bemærk, at disse handelsbetingelser kun er gældende for salg og services i Danmark. Skal du have leveret udstyr eller serviceydelser til udlandet kan andre betingelser være gældende, og du bør kontakte os på forhånd.

 

2. Priser

Alle priser angives som udgangspunkt uden moms, med mindre andet fremgår. Dette gælder såvel officielle prislister som priser på hjemmesiden eller afgivne tilbud. Vi tager forbehold for trykfejl og øvrige forhold, som er udenfor vores indflydelse. Generelt er priser i tilbud gældende i 30 dage fra tilbudsdato. Priser vil i øvrigt kunne justeres som følge af valutakursændringer, afgiftsændringer eller leveringssvigt.

 

3. Leveringsbetingelser og fragt.

Vi ønsker, at du som kunde altid får den maksimale glæde af dine køb hos OfficeFit, uanset om der er tale om et produkt eller en ydelse. Dette omfatter blandt andet en grundig instruktion i korrekt og hensigtsmæssig anvendelse af udstyr. Derfor vil vi som oftest levere udstyr med egne fragtbiler og medarbejdere. Såfremt der er tale om enkelte handelsvarer, suppleringsvarer eller øvrige forhold taler for dette, vil en vare kunne leveres med fragtmand.

OfficeFit samarbejder kun med anerkendte og professionelle fragtfirmaer i Danmark. Levering sker som udgangspunkt til kantsten, ved fast underlag og i gadeplan. Modtager har pligt til at tjekke forsendelsen ved modtagelse, dvs. kontrollere den ydre emballage. Hvis der er brud på pap, folie, kasse eller anden synlige skader på emballagen, skal der gøres indsigelse overfor fragtmanden, så dette bliver noteret på stedet.

Mangel på indsigelse kan medføre at eventuelle senere konstaterede skader på udstyret skal udbedres for kundens egen regning. Fejl eller skader på udstyret, som først kan konstateres efter udpakning, skal meldes til fragtmand eller OfficeFit senest 7 dage efter levering. De til enhver tid gældende fragtpriser fremgår af vores hjemmeside, og kan også oplyses ved kontakt til vores kundeservice.

 

4. Reklamationsret

Alle varer hos OfficeFit er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået senest 24 måneder efter købet. Dette gælder dog ikke fejl og defekt, som er opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Ønsker du at reklamere over et produkt kan du ringe til os på tlf. 20 41 01 81 eller du kan skrive på active@officefit.dk med en beskrivelse af fejlen. Det vil være en god ide at medsende en kopi af din købskvittering. Herefter vil vi kontakte dig og aftale det videre forløb om udbedring, ombytning eller reparation.

Vi bestræber os naturligvis på at behandle reklamationssager så hurtig som muligt. Såfremt der er tale om produktfejl, som skal testes og eventuelt udbedres af vores leverandører, kan der i nogle tilfælde være behov for at sende produktet til udlandet, hvilket vil forsinke processen.

Såfremt eventuel reklamation viser sig uberettiget og ikke skyldes defekt i udstyret, vil eventuelle transportomkostninger ved frem- og tilbagesendelse af udstyret skulle betales af kunden.

 

5. Særlige bestemmelser for salg til erhvervsdrivende

For salg til erhvervsdrivende gælder nærværende handelsbetingelser med følgende undtagelser:

1. For erhvervsdrivende er der ingen 14 dages fortrydelsesret jf. afsnit 7.

2. Fra oprindelig fakturadato ydes der 12 måneders reklamationsret.

3. Ombytning eller reparation medfører ikke ny 12 måneders reklamationsperiode.

4. OfficeFit forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er blevet betalt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter på 2 % pr. påbegyndt måned, beregnet fra forfaldsdato. Varer, der er beregnet til privatbrug, men anvendes af erhvervsdrivende eller af flere personer udenfor købers egen husstand betragtes i reklamationsøjemed som erhvervsdrivende.

 

6. Returnering af varer

Såfremt der er indgået aftale om returnering af varer, som følge af reklamation eller fortrydelse, skal dette ske til nedennævnte adresse:

OfficeFit ApS

Gartnerivej 29

7500 Holstebro

 

7.Fortrydelse

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle du derfor, som privat forbruger, fortryde indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris, hvis denne opfylder betingelserne herfor.

Du skal blot indenfor tidsfristen give os en utvetydig besked om fortrydelsen – enten pr. mail, brev eller telefon. Du kan ikke fortryde, blot ved at nægte modtagelse, med mindre du samtidig har informeret Officefit om dette. Ved fortrydelse skal du oplyse os navn, adresse, bestillings- og modtagelsesdato for varen, samt gerne et ordre- eller fakturanummer.

For at kunne udnytte fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage, og varen skal være i samme stand som ved overdragelsen. Såfremt emballagen eller varen er helt eller delvist beskadiget vil der kunne foretages reduktion i den refunderede købesum, ud fra en helhedsvurdering af varens værdiforringelse.

Du hæfter naturligvis kun for beskadigelse af emballage, som ligger udover den forringelse, som skyldes nødvendig håndtering for at fastslå varens art, egenskaber og foretage en test af varen. Slitage eller beskadigelse herudover vil kunne betragtes som værdiforringelse udover normal håndtering og medføre reduktion i refusionsbeløbet.

Hvis du fortryder et køb, er du ansvarlig for varen indtil den når retur til OfficeFit, uanset om du selv tilbageleverer varen eller anvender fragtmand til formålet.

 

8. Udvidet bytte og returret

Uanset at der er tale om produkter af høj kvalitet, kan der være forhold der betyder, at du har behov for at ombytte eller returnere en vare. Derfor tilbyder vi generelt en udvidet ombytnings- og returret gældende i 30 dage fra modtagelsen af udstyret. Indenfor denne periode kan du bytte udstyr med andet udstyr og din faktura vil naturligvis blive justeret i overensstemmelse med dit bytte.

 

Du kan også vælge at tilbagelevere hele udstyret, og din eneste omkostning har så været vores standard leverings- og opstartsomkostning, som altid fremgår af vores tilbud og vores fakturaer. Du kan desuden altid få beløbet oplyst ved at henvende dig til vores kundeservice.

 

9. Lejebetingelser af 1. marts 2017

Såfremt du vælger at leje dine sundhedsløsninger finder du vore lejebetingelser her.

 

10. Brug af cookies

Vores hjemmeside og mailprogram anvender cookies til statistik og indstillinger. Ved at bruge vores hjemmeside og vores mailprogram accepterer du brugen af cookies. Vi anvender alene disse med henblik på at gøre vores hjemmeside endnu mere kundevenlig og brugerrettet.

 

11. Generelle bestemmelser

OfficeFit ApS forbeholder sig ret til – på ethvert tidspunkt –

- at ændre eller lukke hjemmesiden ’officefit.dk’ – eller dele deraf, helt eller delvist, midlertidigt eller permanent uden yderligere varsel. OfficeFit hæfter ikke overfor tredjepart for ændringer, fejl eller lukning af siden.

- at ændre handelsbetingelserne og øvrige betingelser forbundet med OfficeFits salg og levering af produkter og ydelser. De til enhver tid gældende vilkår og betingelser vil fremgå af hjemmesiden.

Det vil altid være de betingelser, som er gældende på bestillingstidspunktet, som vil være gældende for en bestilling, uanset om levering, betaling eller ombytning finder sted på et senere tidspunkt.

 

12. Kontakt os

Er du i tvivl, eller har du brug for rådgivning, information eller har spørgsmål til hjemmesiden eller vore handelsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os på 20 41 01 81 eller sende os en mail på active@officefit.dk.

OfficeFit ApS  - Handelsbetingelser

Gældende fra 1. marts 2017

 

1. Køb hos OfficeFit ApS

Vi vil være bedst, også på service og kvalitet. Derfor er det vigtigt, at du får en god oplevelse og føler dig i trygge hænder, når du handler med OfficeFit. Derfor er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål, er i tvivl eller blot mangler information om et produkt eller en service vi tilbyder. Du kan altid træffe os på telefon 20 41 01 81 eller sende en mail på active@officefit.dk.

Bemærk, at disse handelsbetingelser kun er gældende for salg og services i Danmark. Skal du have leveret udstyr eller serviceydelser til udlandet kan andre betingelser være gældende, og du bør kontakte os på forhånd.

 

2. Priser

Alle priser angives som udgangspunkt uden moms, med mindre andet fremgår. Dette gælder såvel officielle prislister som priser på hjemmesiden eller afgivne tilbud. Vi tager forbehold for trykfejl og øvrige forhold, som er udenfor vores indflydelse. Generelt er priser i tilbud gældende i 30 dage fra tilbudsdato. Priser vil i øvrigt kunne justeres som følge af valutakursændringer, afgiftsændringer eller leveringssvigt.

 

3. Leveringsbetingelser og fragt.

Vi ønsker, at du som kunde altid får den maksimale glæde af dine køb hos OfficeFit, uanset om der er tale om et produkt eller en ydelse. Dette omfatter blandt andet en grundig instruktion i korrekt og hensigtsmæssig anvendelse af udstyr. Derfor vil vi som oftest levere udstyr med egne fragtbiler og medarbejdere.

Såfremt der er tale om enkelte handelsvarer, suppleringsvarer eller øvrige forhold taler for dette, vil en vare kunne leveres med fragtmand.

OfficeFit samarbejder kun med anerkendte og professionelle fragtfirmaer i Danmark. Levering sker som udgangspunkt til kantsten, ved fast underlag og i gadeplan. Modtager har pligt til at tjekke forsendelsen ved modtagelse, dvs. kontrollere den ydre emballage. Hvis der er brud på pap, folie, kasse eller anden synlige skader på emballagen, skal der gøres indsigelse overfor fragtmanden, så dette bliver noteret på stedet.

Mangel på indsigelse kan medføre at eventuelle senere konstaterede skader på udstyret skal udbedres for kundens egen regning. Fejl eller skader på udstyret, som først kan konstateres efter udpakning, skal meldes til fragtmand eller OfficeFit senest 7 dage efter levering. De til enhver tid gældende fragtpriser fremgår af vores hjemmeside, og kan også oplyses ved kontakt til vores kundeservice.

 

4. Reklamationsret

Alle varer hos OfficeFit er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået senest 24 måneder efter købet. Dette gælder dog ikke fejl og defekt, som er opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Ønsker du at reklamere over et produkt kan du ringe til os på tlf. 20 41 01 81 eller du kan skrive på active@officefit.dk med en beskrivelse af fejlen. Det vil være en god ide at medsende en kopi af din købskvittering. Herefter vil vi kontakte dig og aftale det videre forløb om udbedring, ombytning eller reparation.

Vi bestræber os naturligvis på at behandle reklamationssager så hurtig som muligt. Såfremt der er tale om produktfejl, som skal testes og eventuelt udbedres af vores leverandører, kan der i nogle tilfælde være behov for at sende produktet til udlandet, hvilket vil forsinke processen.

Såfremt eventuel reklamation viser sig uberettiget og ikke skyldes defekt i udstyret, vil eventuelle transportomkostninger ved frem- og tilbagesendelse af udstyret skulle betales af kunden.

 

5. Særlige bestemmelser for salg til erhvervsdrivende

For salg til erhvervsdrivende gælder nærværende handelsbetingelser med følgende undtagelser:

1. For erhvervsdrivende er der ingen 14 dages fortrydelsesret jf. afsnit 7.

2. Fra oprindelig fakturadato ydes der 12 måneders reklamationsret.

3. Ombytning eller reparation medfører ikke ny 12 måneders reklamationsperiode.

4. OfficeFit forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er blevet betalt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter på 2 % pr. påbegyndt måned, beregnet fra forfaldsdato.

Varer, der er beregnet til privatbrug, men anvendes af erhvervsdrivende eller af flere personer udenfor købers egen husstand betragtes i reklamationsøjemed som erhvervsdrivende.

  

6. Returnering af varer

Såfremt der er indgået aftale om returnering af varer, som følge af reklamation eller fortrydelse, skal dette ske til nedennævnte adresse:

OfficeFit ApS

Gartnerivej 29

7500 Holstebro

 

7.Fortrydelse

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle du derfor, som privat forbruger, fortryde indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens pris, hvis denne opfylder betingelserne herfor.

Du skal blot indenfor tidsfristen give os en utvetydig besked om fortrydelsen – enten pr. mail, brev eller telefon. Du kan ikke fortryde, blot ved at nægte modtagelse, med mindre du samtidig har informeret Officefit om dette. Ved fortrydelse skal du oplyse os navn, adresse, bestillings- og modtagelsesdato for varen, samt gerne et ordre- eller fakturanummer.

For at kunne udnytte fortrydelsesretten skal varen returneres i original emballage, og varen skal være i samme stand som ved overdragelsen. Såfremt emballagen eller varen er helt eller delvist beskadiget vil der kunne foretages reduktion i den refunderede købesum, ud fra en helhedsvurdering af varens værdiforringelse.

Du hæfter naturligvis kun for beskadigelse af emballage, som ligger udover den forringelse, som skyldes nødvendig håndtering for at fastslå varens art, egenskaber og foretage en test af varen. Slitage eller beskadigelse herudover vil kunne betragtes som værdiforringelse udover normal håndtering og medføre reduktion i refusionsbeløbet. Hvis du fortryder et køb, er du ansvarlig for varen indtil den når retur til OfficeFit, uanset om du selv tilbageleverer varen eller anvender fragtmand til formålet.

 

8. Udvidet bytte og returret

Uanset at der er tale om produkter af høj kvalitet, kan der være forhold der betyder, at du har behov for at ombytte eller returnere en vare. Derfor tilbyder vi generelt en udvidet ombytnings- og returret gældende i 30 dage fra modtagelsen af udstyret. Indenfor denne periode kan du bytte udstyr med andet udstyr og din faktura vil naturligvis blive justeret i overensstemmelse med dit bytte. Du kan også vælge at tilbagelevere hele udstyret, og din eneste omkostning har så været vores standard leverings- og opstartsomkostning, som altid fremgår af vores tilbud og vores fakturaer. Du kan desuden altid få beløbet oplyst ved at henvende dig til vores kundeservice.

 

9. Lejebetingelser af 1. marts 2017

Såfremt du vælger at leje dine sundhedsløsninger finder du vore lejebetingelser her.

 

10. Brug af cookies

Vores hjemmeside og mailprogram anvender cookies til statistik og indstillinger. Ved at bruge vores hjemmeside og vores mailprogram accepterer du brugen af cookies. Vi anvender alene disse med henblik på at gøre vores hjemmeside endnu mere kundevenlig og brugerrettet.

 

11. Generelle bestemmelser

OfficeFit ApS forbeholder sig ret til – på ethvert tidspunkt –

- at ændre eller lukke hjemmesiden ’officefit.dk’ – eller dele deraf, helt eller delvist, midlertidigt eller permanent uden yderligere varsel. OfficeFit hæfter ikke overfor tredjepart for ændringer, fejl eller lukning af siden.

- at ændre handelsbetingelserne og øvrige betingelser forbundet med OfficeFits salg og levering af produkter og ydelser. De til enhver tid gældende vilkår og betingelser vil fremgå af hjemmesiden.

Det vil altid være de betingelser, som er gældende på bestillingstidspunktet, som vil være gældende for en bestilling, uanset om levering, betaling eller ombytning finder sted på et senere tidspunkt.

 

12. Kontakt os

Er du i tvivl, eller har du brug for rådgivning, information eller har spørgsmål til hjemmesiden eller vore handelsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os på 20 41 01 81 eller sende os en mail på active@officefit.dk.