Møder du også disse 3 barrierer, når du udarbejder jeres sundhedsstrategi?

Det kan vi så fortælle dig, at du ikke er ene om. To danske undersøgelser fra 2011 om forandringsparatheden i 97 offentlige og private virksomheder – udarbejdet af henholdsvis konsulenthuset Valcon og PA Consulting Group – viser, at kun én ud af tre danske virksomheder lykkes med at gennemføre forandringer, der stadig har en effekt to år senere.

Det er kun 33% af alle forandringsprojkter, der bliver en succes. 

Hvordan kan det være tallet er så lavt? Jo, forandring sker ikke af sig selv. Et forandringsprojekt kræver en konkret handlingsplan, firstmovers og ikke mindst tid, da mange mennesker med fastgroede vaner er involveret.

Det kommer vi bl.a. ind på i vores e-bog: ‘Hvorfor din sundhedsstrategi ikke altid bliver en succes, og hvad du kan gøre ved det?’ E-bogen kan du download her, hvis du ikke allerede har gjort det.

I e-bogen kommer vi ind på disse 3 barrierer, vi ofte møder, når det handler om sundhed og trivsel på arbejdspladsen:

 

Barriere #1 – Vores formuleringer er for abstrakte

Barriere #2 – Vores kollegaer er skeptiske

Barriere #3– Forandring tager tid

 

E-bogen indeholder også anbefalering til, hvordan du kan agere anderledes, så du opnår et andet og (forhåbentligt) også bedre resultat. 

Har du spørgsmål eller kommentar til dette blogindlæg, vil vi gerne høre fra dig. Send en besked til active@officefit.dk eller benytte vores kontaktformular her.

Kilder:

  1. Hjemmeside: https://www.djoefbladet.dk/artikler/2011/8/danske-arbejdspladser-er-d-aa-rlige-til-forandring.aspx

FÅ 3 GODE RÅD TIL HVORDAN DIN SUNDHEDSSTRATEGI BLIVER EN SUCCES

Elisabeth Soto
Projektleder

Tlf. 40 12 47 40

elisabeth@officefit.dk

Linkedin profil

OM OFFICEFIT

OfficeFit er eksperter i bevægelse, adfærd og kultur på arbejdspladsen.

Vi har en klar mission om at ændre den stillesiddende adfærd til en mere aktiv og energisk kultur – og levere totalløsninger, indenfor sundhed og trivsel til virksomheder, der skaber finansiel og menneskelig værdi.